Varför Volleybollshop.se?
  • Fria byten
  • FRI frakt over 750 SEK
  • 14 dagars Öppet Köp
  • Snabba leveranser
  • Enkelt & Säkert med Klarna
  • Sveriges i särklass största sortiment
  • Professionell kundservice

 

Vanliga frågor


En av mina produkter har fått ett nytt leveransdatum, vad innebär det?
Det innebär att vi har tagit emot en orderbekräftelse från en av våra leverantörer som gäller en eller flera artiklar i er beställning med informationen om ett nytt leveransdatum.


Vad kostar frakten?
Vid beställning från SEK 1500 eller mindre betalar ni SEK 50 i fraktkostnad.
Vid beställningar från SEK 1500 eller mer är det fraktfritt.


Jag gjorde nyligen en beställning på er webbshop och har betalat. Men jag har inte fått mina varor än.
Det är möjligt att vi måste beställa en eller flera artiklar från våra leverantörer. Vi gör allt för att så snart som möjligt informera er om detta. Om ni redan har ett konto hos oss kan ni via "mitt konto" hålla er själva uppdaterad om eventuella förändringar i er beställning. Naturligtvis kan ni alltid skicka ett mail till i kundservice@sportshop.com eller ringa till oss på 031-788 10 33 för frågor angående er beställning.
Så snart er beställning är komplett görs den redo för leverans. Beräknad leveranstid med Bring är inom 72 tim till ombud.


Hur vet jag när mitt paket har kommit fram?
Total Sports skickar sina leveranser med Bring. Alla våra beställningar levereras till ett närliggande ombud. När er beställning har ankommit till ombudet kommer avisering att göras antingen via sms, e-post eller via avi i brevlådan. Om ni önskar sms-avisering måste ert mobilnummer vara registrerat hos oss. Om ni önskar att följa er leverans kan ni kontakta oss för leveransinformation.


Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Var alltid noga med att kontrollera att er e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Det kan även vara att din e-postleverantör har ett SPAM-filter som blockerar vissa mail.


Något gick fel med min betalning, vad ska jag göra?
Om er betalning inte vill godkännas eller om vår webbshop inte vill ta emot er betalning ber vi er att ta kontakt med Total Sports kundservice så hjälper vi er med att slutföra er betalning.


När jag väljer att betala med kort, varför måste jag ange en särskild säkerhetskod efter att jag knappat in mina kort uppgifter ?/ Vad är 3D - secure?
Vi tillämpar en säkerhetslösning som kallas 3D-secure. 3D-secure är en standard utvecklad av Visa och Mastercard och går ut på att kortinnehavaren måste identifiera sig i samband med kortköp på Internet. För dig som kund innebär detta en trygghet och en höjd säkerhet gentemot kortbedrägeri. Rent praktiskt fungerar tjänsten så att du anger ditt kortnummer som vanligt. Via krypterad kommunikation kontrolleras det av kortföretaget via en speciell säkerhetsserver. För att kunna verifiera dina uppgifter behöver du därför identifiera dig med ett lösenord så att banken kan se att det är du och ingen annan som gör transaktionen.


Jag vill beställa en produkt i er webbshop, men min storlek finns inte?
Det kan vara att exempelvis den sko eller textil artikel som du är intresserad av inte finns i din storlek i vår webbshop. Om så är fallet är du välkommen att skicka ett kundservice@sportshop.com.
Då kan vi på Total Sports hantera din fråga och återkommer med ett svar till dig inom 48tim.


Hur vet jag vilken skostorlek jag bäst kan beställa?
Ni kan använda er av vår storlekstabell (se länk nedan) eller kontakta oss för att få personlig service.
Storlekstabell


När får jag min återbetalning?
Normalt tar det ca 10 bankdagar från att vi har mottagit all nödvändig information från er för att kunna slutföra en återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är max-tiden enligt lag.


Jag skulle vilja ha en praktikplats hos Total Sport, hur kan jag enklast göra?
Skicka ett mail med ditt CV till oss så kontaktar vi dig inom 48tim.